FEVERの徒然草

つれづれなるままに、日暮らし、スマホに向かひて、心にうつりゆくよしなしごとを、そこはかとなく書きつくれば、あやしうこそものぐるほしけれ。

徒然車探し

次の仕事では車が必須になる。
ということで昨日から車探しを始めた。
人生で初めて新車を売ってるお店に入った。
うーん、空気が合わない、
なんというのだろうか、すごく場違いだった。
予算はいくらぐらいで考えてますっていうと、そんな金額で新車が買えるかよみたいな顔で見られるし
こちとら初めて車を買おうとしてんだからそんな目で見ないでくれよって感じでした。
 
ただでさえ高額の買い物をかなりストレスに感じる僕としてはその場にいるのがやっとなのに
貴方が車のオーナーになれるんですよ!誇りに思ってください!
と言わんばかりのあの押し付けがましい嘘くさい雰囲気が好きじゃないわ。
あれは親身になって向き合ってるのではなく、
ただ褒めて立たせればいいと思ってるガールズバーの雰囲気と変わらんわ。
疲れる。
てな感じでいきなり前途多難。
 
やっぱ中古車かな
最近の車は乗り続けたいと思えるデザインがないんだよなぁ
 
Must have a car for next job. So I started to find from yesterday.
The very first day step in car dealer, I felt out of the place.
When I said my budget, he saw me like, are you kidding ?
F!!k, this is my first time to buy a car, Don't look at me, I thought.
 
Originally, I am not the person who loving expensive shopping. 
I hate these moods such as
Oh you can be an owner of car! It is really honor you can proud!
They do not listen empathetic.
It doesn't change response in hostess bar.
dumm..
There are lots of difficulties lying ahead.
 
Might be second hand is better for me.
Lately cars out looks don't makes me think wanna drive long term.